czwartek, 30 sierpnia 2012

Dzień z fotografowania rowerów: Jak się przygotować? cz 1



Właśnie wróciłam z sesji zdjęciowej dla  firmy Rowerowej COSSACK...
Wow.... jestem padnięta...
Zanim jednak doszło do sesji, musiało się stać kilka rzeczy ;] (tzw zapobiegaczy  wtopzdjęciowych). Dzień dzisiejszy więc zaczął się już od wczorajszych przygotowań:

1. Sprawdzenie i sformatowanie 3 kart CF, by nie mieć  podczas sesji niespodzianek,
2.  Naładowanie 2 sztuk akumulatorów do aparatu- w razie jakby jeden padł  podczas zdjęć + zabranie  ze sobą ładowarki,
3. Oczyszczenie wszystkich szkiełek : szeroki kąt 18-55mm do całej sylwetki roweru oraz 50mm f/1.4 i 70-300mm f/4 do  tzw DETALI roweru...
4. Dokładne porządki w torbie fotograficznej, by bez problemu znaleźć wszystko, co podczas zdjeć będzie mi niezbędne,
5. Sprawdzenie WYZWALACZA do lamp błyskowych (test),
6. Sprawdzenie lamp błyskowych (test) każdej po kolei,
6b. Spakowanie lamp + zabezpieczenie ich w neseserze bądź walizce (koniecznie zaopatrzone w zakretni na  paliniki)
6c. Spakowanie wszelkich softboxów oraz beautydishy + standardowego reflektora 
7. Spakowanie  przedłużaczy, kabli do lamp (po jednym do każdej) + odbiornika do lamp podpinanego pod kabel, ponieważ na miejscu bez problemu bedzie dostepny prąd. Jeśli nie, to zabierasz ze sobą lampy plenerowe;)
8. Spakowanie statywów do lamp, do tła przenośnego oraz pod aparat (koniecznie solidny, bo inaczej trzęsie się jak mały york:P)
9.  SPAKOWANIE APARATU oczywiście:) Bo i to czasem się komu zdarza nie zabrać na sesję ;p
10. Spakowanie LAPTOPA (wreszcie mam  laptopa! Juz nie jestem zacofana i uziemiona moją stacjonarką;p). Może się przydać w wyborze zdjęć przez klienta... Ewentualny podgląd oczywiście.
11. Iść spać o godzinie, która pozwoli ci wstać rano na 4:30...

PS: Na zdjęciu wcale nie płaczę;p Aczkolwiek pewnie  powinnam po tym jak....  ( dzień drugi w kolejnym poście;) + więcej zdjęć oraz backstage/ making-off )


Jeśli JESZCZE nie zapisałeś się na listę, zrób to teraz;)
Otrzymasz informacje o nowych postach i dostęp do rzeczy, które są zarezerwowane TYLKO dla osób na liście:


ZAPISZ MNIE:
Imię:
Adres email:

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...