środa, 4 kwietnia 2012

SI!WA! - SHOOT IT! With ANYTHING- moneta

Czyli pierwsze z serii SI!WA! - "Shoot it! With ANYTHING" - Focenie (z) CZYMKOLWIEK:)
Okey... a więc w jaki sposób oświetlić MONETĘ, by robiła duże wrażenie?

Poniżej przedstawiam zdjęcie wykonane przeze mnie wczoraj, w mini studio domowym. Za chwilę też podam układ świateł oraz parametry wykonania zdjecia;)






OD czego zaczynamy? Przede wszystkim, jak widać na powyższym obrazku, musisz zastanowić się nad koncepcją zdjęcia.
Ja wybrałam monetę dziadka, która NIE WIEM DLACZEGO wzbudza dużo kontrowersji ;]
Nie od początku jednak planowałam monetę "skąpaną w świetle zachodu słońca" , jak to ktoś ładnie wczoraj skomentował.
Wpierw moneta wyglądała w ten sposób (zdjęcie po prawej stronie):


Czegoś mi w nim brakowało... było mało plastyczne i nie działo się w nim zbyt dużo, choć samo w sobie wygląda bardzo poprawnie produktowo. Zaczęłam się rozglądać po pokoju w poszukiwaniu INNEGO źródła światła. Mój wzrok zatrzymał się na nowej zapachowej świeczuszce, która stała na szafce.
Pomyślałam:
"Piękne, ciepłe światło świeczki w kontraście z LAMPKĄ LED, która tutaj była światłem głównym (światło o zabarwieniu niebieskawym), będzie cudownie kontrastowało..."

Tak, też zrobiłam.
* Ustawione po lewej stronie monety BOCZNE ŚWIATŁO lampki LED, jest bardzo ostre- dzięki temu wydobyłam KAŻDY szczegół graweru i tekstury powierzchni monety.

* BLENDA z prawej strony monety (wykonana z pociętego wnętrza kartonu po mleku) odbija delikatnie światło LEDOWE w kierunku monety GŁÓWNEJ oraz monet leżących na pierwszym planie.

* POŁYSKLIWA, czarna kartka papieru stanowi TAFLĘ, od której odbija się nam niczym po wodzie światło ŚWIECZKI.

* ŚWIECZKA z tyłu jest ustawiona na taką odległość, by przy fotografowaniu MONETY GŁÓWNEJ nie było widać jej metalowej obudowy.

A co z PARAMETRAMI APARATU, oraz użytym obiektywem?

Do wykonania tego zdjęcia użyłam mojego CANONA EOS 400D.
Obiektyw to 70-300mm TAMRON- z ogniskową 180mm.
Przysłona f/16.
Czas naświetlenia to 15 sekund.
Oczywiście aparat usytułowany był na statywie.

BAW SIĘ DOBRZE!!,
Justyna L. Bien

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...